KDO JINÉMU JÁMU KOPÁ........
Moje zlatá sluníčka. Dnes mám pro Vás opět jednu moudrou radu. Často společně diskutujeme o indigových dětech, jak je důležité brát je trochu jiným metrem a neposuzovat globálně. Povídáme si tom, jak nás svazují a komplikují nám život různé tabulky, do kterých se nevejdeme.
V žádném případě nemyslím tabulky označující čísla konfekce. Myslím ty tabulky, které pro nás mají lékaři, psychologové a jiní odborníci zkoumající náš život, a jakmile se jejich hodnotám vymykáme, může nám to hezky komplikovat život. Indigové děti mají výrazně odlišné myšlení, odmítají autority a jinak si staví hodnoty ve svém životě, ale přesto jsou pro nás velmi často vzorem v upřímnosti a odvaze. I když spoustu důležitých věcí vůbec neřeší/například úklid svého pokoje/, na druhé straně milují zvířata a mají smysl pro spravedlnost.
A tak můj indigový vnouček v minulých dnech opět tvrdě narazil na velké nepochopení svých indigových myšlenek u „ tabulkové paní učitelky“. K ošidnému momentu rozchodu názoru došlo při běžném doplňovacím cvičení v českém jazyce. Úkol zněl: Doplň tuto větu „KDO JINÉMU JÁMU KOPÁ ……
Všichni samozřejmě víme jak tato věta pokračuje. A tak správné znění mělo být KDO JINÉMU JÁMU KOPÁ….SÁM DO NÍ PADÁ. Náš Davídek,ale zřejmě k tomuto mudrosloví ještě nedospěl, /indigové děti totiž druhým neubližují/ a vyložil si tuto kombinaci zcela po svém. Zapojil své silné vyvinuté, logické, indigové myšlení na plné obrátky a napsal.
„KDO JINÉMU JÁMU KOPÁ,… JE U NĚHO NA BRIGÁDĚ.“
Tato věta mu připadala naprosto logická a odpovídala přesně jeho INDIGOVÉMU myšlení a vnímání světa. A tak jí s radostí napsal do svého sešitu. Reakce paní učitelky už tak radostná nebyla. Vůbec nechápal proč se paní učitelka najednou tolik zlobí. Příští den musela jeho maminka dokonce přijít do školy a řešit s paní učitelkou tu nehoráznou drzost, s jakou si David dovolil jí provokovat při hodině češtiny. Pochopila to jako útok na její osobu a zesměšňování a znevažování její pedagogické práce.
A samozřejmě Davida nezapomněla zesměšnit před celou třídou jako hloupého, protože nezná tak základní mudrosloví. Škoda, protože lékařské vyšetření u odborníka, které David absolvoval /a které se samozřejmě opírá o tabulky/ prokázalo, že právě David je nadprůměrně inteligentní a bystrý, jen má velmi nízké sebevědomí. A tak máme diagnozu ADHD / dítě je hyperaktivní a nesoustředěné/, zkrátka naprosto předpisový indigáček. Jen paní učitelka má odlišný názor. Já jen doufám, že David někdy neřekne paní učitelce do očí, třeba, že koťata milují delfíny a delfíni, zase milují koťata.. Náš David tomu totiž opravdu věří.
Paní učitelku moc objímám a pokud čte tyto řádky, jistě se společně s námi podívá také na toto kouzelné video, možná ji to natolik zvedne náladu, že se výroku "Kdo jinému jámu kopá, je u něho na brigádě".....
stejně jako celá naše rodina upřímně zasměje. A jak víme, smích je velmi zdravý. Děkuji Vesmíru za všechny děti, které nás umí rozesmát.
S láskou a objetím Kytička